Mijn Loket
In Mijn Loket ziet u uw persoonlijke gegevens, zoals die bekend zijn bij de gemeente Enschede. En u kunt zelf een aantal zaken regelen die betrekking hebben op een uitkering/bijstand. U heeft een DigiD nodig om in te loggen in Mijn Loket. Als u die niet heeft, moet u eerst DigiD aanvragen bij de Rijksoverheid.
Wat kunt u in Mijn Loket
Persoonlijke gegevens
- U kunt uw persoonsgegevens bekijken. U kunt deze niet aanpassen. Als uw gegevens niet kloppen, kunt u dat via het contactformulier doorgeven of tijdens kantooruren bellen met 14053.
- Uw telefoonnummer en e-mailadres kunt u wel zelf aanpassen.
Verhuizing doorgeven kan niet
In mijn loket kunt u geen verhuizing doorgeven. Ga hiervoor naar verhuizing.
Uitkeringszaken regelen
- Bijstands- of IOAW uitkering aanvragen. Lees eerst de informatie over een bijstandsuitkering of IOAW uitkering.
- Bijstandsuitkering voor bijzondere kosten aanvragen. Lees eerst de informatie over de bijzondere bijstand.
- De voortgang van de behandeling van de ingediende aanvraag volgen.
- Een Individuele inkomenstoeslag aanvragen. Lees eerst de informatie over individuele inkomenstoeslag.
- Uw uitkeringsspecificatie en uw jaaropgave bekijken en printen als u een bijstandsuitkering of IOAW of IOAZ krijgt van de gemeente. U moet dan inloggen met uw DigiD.
- U kunt ook zien of de uitkering al is overgemaakt en hoe hoog het bedrag is.
- Uw inkomsten digitaal doorgeven. Lees eerst de informatie over bijstand en inkomsten.