Mijn Loket

In Mijn Loket ziet u uw persoonlijke gegevens, zoals die bekend zijn bij de gemeente Enschede. En u kunt zelf een aantal zaken regelen die betrekking hebben op een uitkering/bijstand. U heeft een DigiD nodig om in te loggen in Mijn Loket. Als u die niet heeft, moet u eerst DigiD aanvragen bij de Rijksoverheid.

Wat kunt u in Mijn Loket

Persoonlijke gegevens

  • U kunt uw persoonsgegevens bekijken. U kunt deze niet aanpassen. Als uw gegevens niet kloppen, kunt u dat via het contactformulier doorgeven of tijdens kantooruren bellen met 14053.
  • Uw telefoonnummer en e-mailadres kunt u wel zelf aanpassen.

Verhuizing doorgeven kan niet

In mijn loket kunt u geen verhuizing doorgeven. Ga hiervoor naar verhuizing.

Uitkeringszaken regelen

  • Bijstands- of IOAW uitkering aanvragen. Lees eerst de informatie over een bijstandsuitkering  of IOAW uitkering.
  • Bijstandsuitkering voor bijzondere kosten aanvragen. Lees eerst de informatie over de bijzondere bijstand.
  • De voortgang van de behandeling van de ingediende aanvraag volgen.
  • Een Individuele inkomenstoeslag aanvragen. Lees eerst de informatie over individuele inkomenstoeslag
  • Uw uitkeringsspecificatie en uw jaaropgave bekijken en printen als u een bijstandsuitkering of IOAW of IOAZ krijgt van de gemeente. U moet dan inloggen met uw DigiD.
  • U kunt ook zien of de uitkering al is overgemaakt en hoe hoog het bedrag is.
  • Uw inkomsten digitaal doorgeven. Lees eerst de informatie over bijstand en inkomsten.